mysoulonfire

Rock tjej från Halmstad. Gillar: tatueringar, festivaler, foto, manic panic, dreads, dödskallar, In Flames, cupcakes, guinness, Ireland, gelehallon m.m Ogillar: skräckfilmer, grodor, harkrankar, flyga, dåliga förlorare/dåliga vinnare

Bröstoperation Del 2 - Operationen och uppvaknadet

Kategori: Allmänt

Nu ligger jag här, det har vatt en lång dag!
Jag blev lite sen till operationen eftersom tåget till helsingborg krånglade men mejlade dom och de va ingen fara som tur va.
Jag kom till kliniken vid halv 12 ungefär, hungrig, fick inte äta eller dricka efter kl 24 på söndagen, vi gick igenom lite uppgifter och kvinnan berättade vad som skulle hända under dagen. Jag fick först gå occh duscha från halsen och ner och smörja in mig med någon "desifektion" tvål av något slag, sen var det på med morgonrock och jag fick gå in i mitt rum som jag senare också skulle ligga i, där fick jag ligga en stund innan en sjuksköterska kom in med smärtstillande tabletter och någon lugnade "shot", jag fick även i mig en dropslang i armen eftersom jag fastat. Hon berättade att om en timme skulle jag opereras så jag kunde bara ligga och slappna av, klart var man lite nervös eftersom de är första gången jag blivit sövd, men den lungnande shoteN hjälpte. Det kom in en man jag träffat för 3 månader sen när jag bokade tiden, han skulle rita upp linjer som skulle följas under operationen, kändes okej även om jag stod där naken:P När det var dax för mig att gå in i operations salen mötes jag av läkaren och två sjuksköterskor, väldigt trevliga så jag kände mig i trygga händer:) 
Läkaren tryckte i 4-5 sprutor i mitt drop och sa att jag skulle berätta när det börja snurra, han sa att 1 min tar det typ sen sover jag, hann inte ens känna att det börja snurra.
Det kändes som jag bara slumrat till för 2min eller så, fast jag var sövd i 1timme, jag blev väldigt förvånad när jag vaknade upp med stöd bh, bandage och tejp, det kändes som någon satt på mitt bröst och det kändes lite tugnt att andas, det kändes som en dröm men jag hörde en kvinnoröst som berättade var jag var ooch att jag skulle få mer smärtstillande, jag minns inte hennes ansikte då jag såg rätt suddigt och somnade nog till för en stund igen. 
Nu var kl runt 13-14 kan jag tänka mig, jag somnade till och från och kände mig allmänt groggy, det kändes tungt över bröstet men gjorde inte så ont, bara jobbigt att andas.
Vid kl 19 fick jag min första måltid! Hurra! Dock trodde jag att jag skulle vara vrålhungrig men kände inte av det, det var väl pga dropen också, den sötaste sjuksköterskan ever undrade vad jag ville ha, jag var ju sugen på allt de hade att erbjuda, men det blev ost och skink mackor med te och ett glas nyponsoppa, helt klar nöjd!
Jag åt sakta då det var lite svårt att röra mig men fick bara njuta längre så jag var super nöjd, jag fick kolla på tv också så jag kollade på Project runway som är det bästa jag vet!
En stund efter blev jag illamående och ringde sjuksköterska för rädslan att kräkas, jag fick två sprutor i mitt drop som började verka direkt. Hon var helt underbar och snäll och förklarade att det var helt normalt och jag behövde inte dropet längre eftersom jag fått i mig födda. 
Har känt att det vatt en bra upplevelse hittils då alla här på kliniken varit så snälla och underbara mot mig! Imorgon får jag åka hem tidigt, kommer nog vara llite ängslig då jag nu bor själv men har många fina vänner och familj som bett mig ringa om det skulle vara något. Ni är bäst! <3
nu ska jag försöka sova.
Ciao!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: