mysoulonfire

Rock tjej från Halmstad. Gillar: tatueringar, festivaler, foto, manic panic, dreads, dödskallar, In Flames, cupcakes, guinness, Ireland, gelehallon m.m Ogillar: skräckfilmer, grodor, harkrankar, flyga, dåliga förlorare/dåliga vinnare

Bröstoperation Del 3 - Smärta och sömnlöshet

Kategori: Allmänt

Är inne på min andra dag efter operationen, smärtan har defenitivt gått upp ett par steg, kunde bara sova 2 timmar denna natten också, men äter mindre tabletter också så det är väl normalt, får inget muskelavslappnade som jag fick på kliniken, eftersom mina inplantat sitter under bröst musklen så fick jag muskelavslappnade för att musklen inte skulle trycka för mycket, den känslan som gör att det känns att någon sitter på bröstet, den känslan finns fortfarande, men lite jobbigare, saknar lite att vara på kliniken, mest för de hade ställbar säng vilket var lättare att ta sig upp, lite svårare att ta sig upp från ens egen platta säng, men det är skönt att vara hemma lite ändå. Jag har fått duscha första gången idag sen operationen, kändes lite nervöst att själv ta av sig bh och bröstbandet, man är ju super försiktig också så det tar ju ett tag :P mina bröst ser ju inte så fina ut nu när man såg sig naken i speglen, de är svullna och ser stenhårda ut och man är lite rödblå runt om och i armhållerna efter ärren, men tror de kommer se jätte fina ut när svullnaden lagt sig, självklart ser det ju lite hemskt ut i början, de har ju vatt inne under min hud och rört runt på grejer så det är inte så konstigt:P Men det var så skönt att duscha! Så skönt att vara lite fri från bhn och bandget som trycker, Va så skönt med det varma vattnet på de ömma ställena, har haft ont i ryggen också eftersom de är det ända sättet jag får ligga på just nu, skulle döda för den dagen jag får ligga på sidan och magen igen.

Jag är uppe och rör mig mer, mest för att jag tycker det gör mest ont när jag sitter eller ligger, försöker sitta och slappna av framför tvn men det är svårt att sitta stil pga smärtan. 
Eftersom det sitter stygn och tejp i armhålan drars det ju lite när man sträcker sig efter något, man blir lite skyg när man står i köket och försöker sträcka sig eftr ett glas eller något, man sträcker lite på benen istället och ställer sig på tå så man knte behöver sträcka armen lika långt, hehe, känns lite roligt, men det är ju lite obehagligt när det drar, såklart.
Försöker sträcka på mig lite ibland också när jag står upp då man lätt drar ihop sig med axlarna in mot bröstet, kommer på sig själv att man står eller sitter ihop kurren.
Påminner mig själv att vätska är jätte viktigt, är annars rätt dålig på att dricka då jag annars bara gör det när jag känner mig törstig, vilket inte är ofta, men jag dricker mycket och går runt med en vatten flaska hela tiden och har fler i kylen. 

De sa på kliniken att jag borde känna mig bättre till helgen, hoppas allt blir lite lättare för resten av veckan nu. Vill sova lite fler timmar iallafall. En film och lite avslappning får det försöka bli nu.



Här ser man lite av blåmärkena i armhålan.

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Väldigt intressant läsning! Tycker du gjort helt rätt! Kan man så ska man ändra det man inte trivs med. Hade jag haft pengarna så hade jag nog gjort samma sak. Hoppas att allt läker som det ska och att du blir nöjd! Själv håller jag mig nog till "ads 2 cup-sizes behå". ;)

    2014-01-23 | 20:55:52
    Bloggadress: http://klenalillajag.blogg.se

Kommentera inlägget här: