mysoulonfire

Rock tjej från Halmstad. Gillar: tatueringar, festivaler, foto, manic panic, dreads, dödskallar, In Flames, cupcakes, guinness, Ireland, gelehallon m.m Ogillar: skräckfilmer, grodor, harkrankar, flyga, dåliga förlorare/dåliga vinnare

Morgan Alling Show - En föreställning om kärlek

Kategori: Allmänt

Har precis varit och sett Morgan Allings show på halmstad teater, han är en sån inspiration! Han har haft en tuff barndom men står ändå idag som en stor vinnare!
Föreställningen handla om konflikträdsla, att ge kärlek men att också kunna få kärlek. Han berätta delar av sitt liv med foster föräldrar, alkolism och hur han hittade sin talang.
Det gör mig glad att en människa som Morgan visar världen att man kan överleva även under stränga förhållande, han står idag som en av sveriges älskade skådespelare och komiker och berättar sin historia om ett liv som inget barn egentligen inte borde få leva, men han står här idag, han har överlevt.
Jag fastnade för Morgan första gången jag såg honom på tv, då när han var med i sommarprogrammet Tippen. Jag älskade Tippen! Och jag älskade Morgan! Han var rolig och charmig! Jag såg honom något år efter i grannstaden jag kommer från, han och lasse (från tippen) stod på en scen mitt på torget i Laholm, de hade någon sketch av något slag, jag råkade då komma bort från mina syskon i publikhavet (som vanligt, jag var bra på att försvinna när jag va liten) och blev lite smått panikslagen när jag inte hitta varken syskon eller mamma, jag börja små snyfta och från ingenstans får någon tag i mig och drar upp mig för en trappa, jag börja gråta av panik då jag inte riktigt fattade vad som hände....jag stod helt plötsligt på scenen! Där brevid Morgan och Lasse....stor gråtandes....charmigt.
Jag blev uppdragen på scenen som ett bortsprunget barn det var därför jag hamnade på scenen, jag kunde se syskonen längst framme vid scenen med hakorna till marken, de hade hittat mig, inte där dom trodde bara :P

Jag läser just nu hans bok om hans liv jag fick av min storasyster på min 25års dag förra året, den är även signerad av Morgan och tycker det är en av de bästa presenterna jag fått. Jag blev väldigt rörd när jag fick den också. Varför jag väntat med att läsa den var att jag läste en annan bok vid tillfället och jag ville läsa färdigt den först (jag läser väldigt sakta för den delen också). Jag har kommit några kapitel i den och den är så bra! Sättet den är skriven på, detaljerna, humorn men också hemskheterna han fick va med om, akolismen och våldet, han har skrivit det på ett sätt som får en att känna sig som om man var där.
Har som sagt bara kommit ett par kapitel men är redan fast!
Morgan! Du har gjort det igen! Du är en inspiration!
Jag hoppas du lever för alltid!








Kommentarer


Kommentera inlägget här: