mysoulonfire

Rock tjej från Halmstad. Gillar: tatueringar, festivaler, foto, manic panic, dreads, dödskallar, In Flames, cupcakes, guinness, Ireland, gelehallon m.m Ogillar: skräckfilmer, grodor, harkrankar, flyga, dåliga förlorare/dåliga vinnare

Grön semester och tunga tankar....

Kategori: Allmänt

Ännu en vecka som gått....tiden går snabb, även när den varit tråkig, ja och som vanligt då....fylld med ångest.
Självklart har det hänt några roliga grejer men av helheten av veckan så har den varit tråkig.
Har en fruktansvärd rethosta som just retar skiten ur en! Det tar så mycket energi att man har svårt att vara trevlig, oftas skäms jag över mitt beteende men vet inte hur jag ska förklara min ångest så en frisk människa kan förstå....på den nivån är det som att prata två olika språk.
(Det är två veckor kvar till min första behandlings möte, känns som en evighet och jag hoppas att det bara kommer att bli lättare därefter.)

Under min ångest bli jag: först tillbakadragen, tyst, orolig och rastlös, det går sedan över till ilsken, lättirriterad, gråtmild, bråkig och behövande, kan även gå över till en fras av panikångest. Konstigt?
Inte för mig, detta är en del av min vardag....
Eller jo, konstigt är det ju, eftersom jag egentligen inte borde känna så tycker jag. Jag har ju funnit kärleken, har en underbar familj och fina vänner....men ändå är man ensam. Vad ska jag göra om det försvinner? Vad ska jag göra om kärleken får nog efter att omedvetet trampat den på tårna så den blir irriterad av denna dåliga vana? En sak vet jag säkert....att jag aldrig kommer förlåta mig själv....

Men....det finns ett ljus i detta mörker....
En längtan, en liten semester....jag bokade en lite resa för att bara komma bort för ett par dar, en resa jag velat göra länge.
Till det gröna landet: Irland. Där ska jag under de heligaste och största festligheterna tillbringa min helg!
Jag pratar självklart under St: patricks day festivalen!
Här ska jag suga i mig den irlänska kulturen och måla min ångest grön av avund! Hehe!
Men denna resa är inte enbart för mig och min själ utan den är också till för att jag och min sambo ska göra något tillsammans, något som han gillar, jag vill lära mig att acceptera hans intressen även om det inte alltid tilltalar mig på samma vis....
Det är skönt att ha något att se fram emot, speciellt när man ska göra det tillsammans:)

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2887876/images/2012/pic_186918189.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2887876/images/2012/pic_186918199.jpg" class="image">

Kommentarer


Kommentera inlägget här: